Tidningen

Lönekartläggningen gav henne höjd lön

”Jag känner mig trygg som kvinna i att Coca-Cola värderar mitt arbete rätt,” säger Anna Billman, marknadsförare på Coca-Cola, där arbetsgivaren ser lönekartläggningar som en viktig del för jämställdhetsarbete och varumärkesvård. Foto: Jörgen Appelgren
”Jag känner mig trygg som kvinna i att Coca-Cola värderar mitt arbete rätt,” säger Anna Billman, marknadsförare på Coca-Cola, där arbetsgivaren ser lönekartläggningar som en viktig del för jämställdhetsarbete och varumärkesvård. Foto: Jörgen Appelgren
Det ställs redan för många krav på arbets­givare, tycker Per Linde som driver företaget Linde Metall med 50 anställda.
Det ställs redan för många krav på arbets­givare, tycker Per Linde som driver företaget Linde Metall med 50 anställda.

Coca-Cola i Stockholm ser lönekartläggningar som ett stöd och gör dem till och med oftare än de måste. Men företaget Linde Metall i Helsingborg vill inte göra några kartläggningar alls. Attityden bland arbetsgivarna varierar starkt.

Är du inte prenumerant?
Skaffa en prenumeration och få omedelbart tillgång till det alternativ du väljer.

SE VÅRA ERBJUDANDEN

Redan prenumerant? Aktivera ditt konto här